Khamis, 13 Ogos 2009

Perginya tak kembali

Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan pada Allah atas segala nikmat hidup yang diberi. Salawat serta salam buat Rasul dakwah dan tarbiyah, Muhammad s.a.w, manusia agung yang seharusnya sentiasa berada di hati kita..










Kembalinya Ust Asri dari kumpulan nasyid terkenal Rabbani menyedihkan saya. Terdengar-dengar rasanya lagu beliau "pergi tak kembali", "hanzalah" dan lain-lain ...Doa saya moga isteri dan anak2 ust asri tabah menghadapi musibah besar ini. sayu hati menatap wajah anak-anak ust asri, masih memerlukan kehadiran ayah tercinta namun Allah lebih menyayangi. Segala yang berlaku ada hikmah disebaliknya. InsyaAllah, ada masa depan yang gemilang untuk mereka kerana mereka masih punya ibu yang tabah..dengan rahmat dan kasih sayang Allah. Ku doakan moga Allah menambahkan kekuatan dan memperkuatkan kesabaran mereka dalam mengharungi hidup yang sungguh sementara ini.

Pembuka bicara blog ust asri...
"Aku adalah pengejar syurga akhirat, bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat; aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu. Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas. Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku."

Moga roh ust asri ditempatkan bersama dengan para solihin,Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan